Jak to działa?

howIconBig01

1. ZAREJESTRUJ SIĘ

Chcesz korzystać z Systemu MEVO? Wypełnij formularz rejestracyjny na stronie www.rowermevo.pl/rejestracja lub w aplikacji mobilnej MEVO i zaakceptuj regulamin. Zapłać opłatę inicjalną oraz wybierz i ureguluj plan taryfowy.

Nie chcesz wybierać planu taryfowego? Będziesz korzystał z oferty „Opłata minutowa”.

Kliknij w link przesłany na adres e-mail podany podczas rejestracji, dzięki czemu zweryfikujesz swoje dane i wraz z zaksięgowaniem wpłat, aktywujesz konto.

Rejestracji można dokonać również kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta czynnym przez całą dobę pod numerem tel.: 58 350 20 20.

 

howIconBig02

2. WYKUP ABONAMENT

Zaloguj się do swojego konta na stronie www.rowermevo.pl/login lub w aplikacji mobilnej MEVO, następnie sprawdź stan konta. Posiadane środki powinny pokryć wartość abonamentu, z którego chcesz skorzystać. Masz za mało środków? Skorzystaj z „Doładuj konto”. Nie potrzebujesz doładowywać konta? W zakładce „Abonamenty” znajdziesz opis taryfy. Zdecyduj z której chcesz skorzystać wybierając opcje „Aktywuj”.

Jeśli nie wybierzesz planu, będziesz korzystał z oferty „Opłata minutowa” – zapłacisz 10 gr za każdą rozpoczętą minutę.

Aby uregulować płatności na koncie do wyboru masz jedną z metod płatności: blik, karta płatnicza lub przelew internetowy.

UWAGA: W przypadku wybrania metody płatności za pomocą przelewu internetowego, zostanie wygenerowany indywidualny jednorazowy tytuł transakcji dedykowany dla konta użytkownika, niezwykle istotny dla poprawnego zaksięgowania wpłaty.

howIconBig03

3. WYPOŻYCZ ROWER I JEDŹ

Chcesz wypożyczyć rower MEVO? Skorzystaj z aplikacji mobilnej MEVO lub sparowanej wcześniej z kontem karty zbliżeniowej RFID. Podejdź do wybranego roweru i za pomocą aplikacji mobilnej MEVO zeskanuj kod QR umieszczony z tyłu roweru lub zbliż kartę RFID do czytnika na rowerze. Czytnik karty znajduję się obok kodu QR.

Wypożyczenie zacznie się wraz z automatycznym otwarciem blokady o-lock. Podczas zwalniania blokady usłyszysz charakterystyczny dźwięk.

W przypadku braku możliwości skorzystania z wyżej wymienionych sposobów możesz skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta czynnym całą dobę pod numerem tel.: 58 350 20 20.

howIconBig04

4. ZWRÓĆ ALBO ZAPARKUJ ROWER

Chcesz zwrócić rower? Zabezpiecz go poprzez ręczne zapięcie blokady o-lock, znajdującej się na tylnym kole. Zwróć rower na jednej ze stacji MEVO, albo w innym dowolnie wybranym przez Ciebie miejscu w obszarze funkcjonowania systemu MEVO. Unikaj miejsc trudnodostępnych, takich jak osiedla zamknięte czy prywatne posesje oraz tych należących do strefy niedozwolonej (np. okolice zbiorników wodnych, plaża, brzeg morski).

Pamiętaj zwrot poza stacją będzie Cię kosztował dodatkowe 3 zł.

Wypożyczyłeś rower poza stacją? Zwróć rower na stacji MEVO, doładujemy Twoje konto bonusem w wysokości 2 zł.

Chcesz zrobić przerwę w trakcie jazdy? Skorzystaj z opcji „Zaparkuj” dostępnej w aplikacji mobilnej MEVO w zakładce „Moje wypożyczenia” i postępuje zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na ekranie telefonu.

 

najczęściej zadawane pytania

JAK ZAREJESTROWAĆ I AKTYWOWAĆ KONTO?

Chcesz skorzystać z systemu MEVO? Wypełnij formularz rejestracyjny dostępny na stronie internetowej oraz zaakceptuj regulamin. Zapłać opłatę inicjalną w wysokości 10 zł oraz wybierz i ureguluj plan taryfowy.
Nie chcesz wybierać planu taryfowego? Będzie korzystał z oferty „Opłata minutowa”. Kliknij link przesłany na adres e-mail podany podczas rejestracji, dzięki czemu zweryfikujesz swoje dane i wraz z zaksięgowaniem wpłat, aktywujesz konto.
Rejestracji możesz dokonać również kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta czynnym przez całą dobę pod numerem 58 350 20 20.

JAKIE KOSZTY PONOSZĘ PODCZAS REJESTRACJI?

Za rejestrację nie płacisz. Chcesz korzystać z rowerów MEVO? Wnieś opłatę inicjalną i ureguluj płatności związane z wybranym rodzajem taryfy. W zakładce „Abonamenty” kliknij „Aktywuj” przy opłaconej taryfie.
Chcesz zarejestrować się poprzez Biuro Obsługi Klienta? Zadzwoń: 58 350 20 20.

JAKIE SĄ OPŁATY ZA KORZYSTANIE Z ROWERU?

W większości taryf masz do wykorzystania limit minut w ramach czasu abonamentowego. Po przekroczeniu limitu, płacisz 5 groszy za minutę. W taryfie „Opłata minutowa” nie ma czasu abonamentowego do wykorzystania – płacisz 10 gr za minutę.

CO TO JEST „OPŁATA MINUTOWA”?

Udostępniamy kilka rodzajów taryf:
– krótkookresowe np. dwudniowa czy pięciodniowa,
– długookresowe np. miesięczna czy roczna,
– opłata minutowa.
W taryfach krótko i długookresowych do wykorzystania masz określoną ilość minut dziennie w abonamencie. „Opłata minutowa” nie ogranicza – płacisz tylko za skonsumowane minuty. Szczegółów szukaj w zakładce „Cennik”.

CZY MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER MEVO NA INNE KONTO W SYSTEMIE NEXTBIKE?

Nie. System MEVO nie jest kompatybilny z innymi systemami w Polsce.

CZY MOGĘ ZAREJESTROWAĆ DWA KONTA NA TEN SAM NUMER TELEFONU?

Nie. W systemie MEVO jeden numer telefonu umożliwia rejestrację jednego konta użytkownika.

CZY MAŁOLETNI MOŻE POSIADAĆ KONTO W SYSTEMIE MEVO?

Tak, jeżeli ukończył 13 lat i rodzic lub opiekun prawny wyrazi na to zgodę. Przy rejestracji należy podać numer telefonu, z którego będzie korzystało dziecko oraz jego PESEL. Pozostałe dane powinny należeć do rodzica lub opiekuna. Zgodę należy zeskanować i wysłać w formie elektronicznej/papierowej na adres operatora. Wzór zgody dostępny jest w zakładce „Regulamin”.

CZY MOGĘ ZAREZERWOWAĆ ROWER?

Tak. Możesz zdalnie zarezerwować rower. Zaloguj się do konta w aplikacji mobilnej MEVO lub na stronie internetowej. Znajdź na mapie rower, który chcesz zarezerwować, kliknij na niego, a następnie postępuje zgodnie z wyświetlanymi komunikatami. Szczegóły znajdziesz w instrukcji.

JAK DŁUGO WAŻNA JEST MOJA REZERWACJA?

Zarezerwowany rower oczekuje na ciebie maksymalnie 15 minut, po czym rezerwacja jest anulowana automatycznie.

CZY MOGĘ ANULOWAĆ REZERWACJĘ?

Tak, możesz tego dokonać w ciągu 15 minut. Na stronie internetowej wejdź w zakładkę „Rezerwacje” i kliknij „Anuluj rezerwację”.
Korzystasz z aplikacji mobilnej MEVO? Wybierz „Moje wypożyczenia”, kliknij „Szczegóły”, a następnie „Anuluj”.
Cały proces znajdziesz w instrukcji.

JAK WYPOŻYCZYĆ ROWER?

Chcesz wypożyczyć rower MEVO? Skorzystaj z aplikacji mobilnej MEVO lub sparowanej wcześniej z kontem karty zbliżeniowej RFID. Podejdź do wybranego roweru i za pomocą aplikacji mobilnej MEVO zeskanuj kod QR umieszczony z tyłu roweru lub zbliż kartę RFID do czytnika na rowerze. Czytnik karty znajduję się obok kodu QR.
Wypożyczenie zacznie się wraz z automatycznym otwarciem blokady o-lock. Podczas zwalniania blokady usłyszysz charakterystyczny dźwięk.
W przypadku braku możliwości skorzystania z wyżej wymienionych sposobów możesz skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta czynnym całą dobę pod numerem 58 350 20 20.

GDZIE MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER?

Przede wszystkim ze stacji MEVO, jak i poza nią. To, czy rower jest użytkowany przez inną osobę, sprawdzisz skanując kod QR.
Lokalizacje stacji MEVO oraz lokalizacje rowerów wolnostojących znajdziesz na stronie internetowej w zakładce „Mapa stacji” oraz w aplikacji mobilnej MEVO.
Wypożyczyłeś rower poza stacją? Zwróć rower na stacji MEVO, doładujemy twoje konto bonusem w wysokości 2 zł.

CO MOGĘ ZROBIĆ, JEŚLI NIE MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWERU?

W przypadku trudności z wypożyczeniem roweru MEVO skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta czynnym całą dobę pod numerem 58 350 20 20. Konsultant pomoże ci w wypożyczeniu roweru w systemie MEVO oraz ustali przyczyny nieudanej próby wypożyczenia.

JAK ZWRÓCIĆ ROWER?

Chcesz oddać rower? Zabezpiecz go poprzez ręczne zapięcie blokady o-lock, znajdującej się na tylnym kole. Jest to jedyny sposób na prawidłowe zakończenie wypożyczenia. Rower zwróci się automatycznie w systemie po zamknięciu blokady.

CZY MUSZĘ ZWRÓCIĆ ROWER NA STACJI WYPOŻYCZEŃ?

Możesz zwrócić rower na jednej ze stacji MEVO albo w innym, dowolnie wybranym przez ciebie miejscu w obszarze funkcjonowania systemu MEVO.
Nie zostawiaj roweru w miejscach trudnodostępnych, takich jak osiedla zamknięte czy prywatne posesje oraz tych należących do strefy niedozwolonej (np. okolice zbiorników wodnych, plaża, brzeg morski).
Pamiętaj! Zwrot poza stacją będzie cię kosztował dodatkowe 3 zł.

CO MOGĘ ZROBIĆ, JEŚLI NIE MOGĘ ZWRÓCIĆ ROWERU?

Sprawdź poprawność ustawienia tylnego koła – powinno być ustawione równo w stosunku do blokady o-lock, tak, aby mogła je objąć bez dotykania do szprychy. W przypadku dalszych trudności ze zwrotem roweru MEVO skontaktuj się z całodobowym Biurem Obsługi Klienta dostępnym pod numerem 58 350 20 20. Konsultant pomoże dokonać zwrotu roweru w systemie oraz ustali przyczyny nieudanego zwrotu.

CO TO JEST POSTÓJ?

Potrzebujesz przerwy w wypożyczeniu, a nie chcesz zwracać roweru? W aplikacji mobilnej wybierz „Zaparkuj”.

JAK DŁUGO MOGĘ KORZYSTAĆ Z OPCJI „POSTÓJ”?

Długość trwania postoju uzależniona jest od wybranego przez ciebie rodzaju taryfy. Może on trwać od 30 do 120 minut. Jeśli przekroczysz limit dla twojej taryfy, rower zwróci się automatycznie. Szczegóły znajdziesz w cenniku – sprawdź koniecznie.

CZY POSTÓJ JEST WLICZONY W CZAS WYPOŻYCZENIA?

Tak, jednocześnie wybranie opcji „Postój” nie jest równoznaczne ze zwrotem roweru.

CZY I CZYM MOGĘ ZABEZPIECZYĆ ROWER, NA CZAS PRZERWY W TRAKCIE WYPOŻYCZENIA?

Możesz, blokada o-lock daje ci tę możliwość. Użyj funkcji „Zaparkuj” w aplikacji mobilnej MEVO i postępuj zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na ekranie telefonu.
Pamiętaj! Najpierw klikasz „Parkuję”, a następnie zamykasz blokadę o-lock.

JAK ZAKOŃCZYĆ POSTÓJ?

W aplikacji mobilnej MEVO w „Moje wypożyczenia” kliknij „Wznów”. Blokada o-lock otworzy się automatycznie.

CZYM JEST ROWER MEVO?

Rower MEVO to rower wyposażony w napęd elektryczny wspomagający jazdę. Możesz na nim komfortowo jechać mając wzrost od 150 do 200 cm i ważąc do 120 kg. W koszyku przewieziesz bagaż do 10 kg.
Pamiętaj! Dla własnego bezpieczeństwa nie wieszaj niczego na ramie czy innych elementach roweru.

JAK DZIAŁA WSPOMAGANIE ROWERU MEVO?

Wspomaganie roweru MEVO zawdzięczamy wbudowanemu w rower napędowi elektrycznemu. Wspomaganie jazdy włączy się gdy zaczniesz pedałować i będzie działało do osiągnięcia przez Ciebie prędkości 25 km/h.

GDZIE SPRAWDZIĆ WSKAŹNIK NAŁADOWANIA BATERII?

Na mapie w aplikacji MEVO lub na stronie internetowej sprawdź klikając w wybrany rower. W dymku zobaczysz stan naładowania baterii w procentach i zasięg w kilometrach.
Na rowerze sprawdzając kolor diody migającej z tyłu roweru na zielono, żółto lub czerwono.
Masz wątpliwości? Zadzwoń do Biura Obsługi Klienta dostępnego całą dobę pod numerem 58 350 20 20.

CZY MOGĘ KORZYSTAĆ Z ROWERU MEVO, JEŻELI BATERIA JEST ROZŁADOWANA?

Tak. Jeśli bateria się rozładuje w trakcie wypożyczenia, będziesz jechał jak na zwykłym rowerze. Jeśli bateria jest rozładowana i rower stoi zabezpieczony blokadą o-lock, nie wypożyczysz go.
Pamiętaj! Sprawdź stan naładowania baterii przed wypożyczeniem, tak aby cieszyć się jazdą rowerem MEVO, jak najdłużej!

AWARIA SILINIKA – CO ROBIĆ?

W trakcie wypożyczenia nastąpiła awaria silnika? Skorzystaj z przycisku bezpieczeństwa i odłącz napęd elektryczny. Srebrny guzik znajduje się na panelu nad tylnym kołem.
O zajściu niezwłocznie poinformuj naszego Konsultanta, kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta dostępnym całą dobę pod numerem 58 350 20 20.

JAK SPRAWDZIĆ STAN KONTA?

Stan konta sprawdź na stronie internetowej – będzie to pierwsza informacja, jaką zobaczysz tuż po zalogowaniu.
Korzystasz z aplikacji mobilnej MEVO? Stan konta sprawdź, klikając trzy kreski w prawym górnym rogu.

GDZIE SPRAWDZĘ, JAKĄ MAM TARYFĘ?

Stan wykupionych taryf wraz z historią płatności zobaczysz zaraz po zalogowaniu na swoje konto na stronie internetowej.
Korzystasz z aplikacji mobilnej MEVO? Aktywny plan taryfowy sprawdź, klikając trzy kreski w prawym górnym rogu.

JAK MOGĘ ZMIENIĆ SWOJE DANE NA KONCIE?

Zmiany danych dokonaj po zalogowaniu na stronie internetowej w zakładce „Ustawienia konta”.
Korzystasz z aplikacji mobilnej MEVO? Zmień dane po wybraniu opcji „Moje konto”.
Pamiętaj! O każdej zmianie danych poinformuj Biuro Obsługi Klienta e-mailowo pod adresem bok@rowermevo.pl lub kontaktując się z całodobową infolinią pod numerem 58 350 20 20.

JAK WYGENEROWAĆ NOWY KOD PIN DO KONTA?

Kod PIN możesz wygenerować przed zalogowaniem do konta na stronie internetowej. Wybierz „Zapominałem PIN”.
Korzystasz z aplikacji mobilnej MEVO? Wybierz „Resetuj PIN”. Na numer telefonu przypisany do konta otrzymasz nowy kod PIN do logowania.
W przypadku braku możliwości skorzystania z wyżej wymienionych sposobów skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta czynnym całą dobę pod numerem 58 350 20 20.

JAK MOGĘ USUNĄĆ SWOJE KONTO?

Wniosek o usunięcie konta prześlij na adres e-mail bok@rowermevo.pl lub adres:
NB TRICITY Spółka z o.o.
ul Przasnyska 6b
01-756 Warszawa.
Pamiętaj! Przed usunięciem uzupełnij środki na swoim koncie do salda równego 0 zł.

JAKI JEST OBSZAR UŻYTKOWANIA SYSTEMU MEVO?

System MEVO jest dostępny na terenie: Gdańska, Gdyni, Kartuz, Pruszcza Gdańskiego, Pucka, Redy, Rumii, Sierakowic, Somonina, Sopotu, Stężycy, Tczewa, Władysławowa, Żukowa. Na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej MEVO znajdziesz mapę granic Systemu Roweru Metropolitalnego. Możesz dowolnie przemieszczać się pomiędzy miastami i gminami, oraz wyjeżdżać poza obszar użytkowania, ale PAMIĘTAJ: żeby nie ponosić dodatkowych opłat, oddaj rower w strefie użytkowania.

CO TO JEST STREFA NIEDOZWOLONA?

Strefa niedozwolona to przede wszystkim wszelkie zbiorniki wodne, morska linia brzegowa, plaże, wydmy. Strefa niedozwolona to także miejsca trudnodostępne np. osiedla zamknięte czy prywatne posesje.

CO MOGĘ ZROBIĆ, JEŚLI BLOKADA O-LOCK SIĘ NIE OTWORZYŁA?

Sprawdź poprawność ustawienia blokady o-lock – nie powinna dotykać szprychy roweru. Jeśli zawadza, zmień pozycję tylnego koła. W przypadku dalszych trudności skontaktuj się z całodobowym Biurem Obsługi Klienta dostępnym pod numerem 58 350 20 20.

ROWER MA USTERKĘ – CO MOGĘ ZROBIĆ?

Informacje zawierającą numer roweru wraz z opisem usterki przekaż poprzez aplikację mobilną MEVO, formularz kontaktowy lub kontakt z całodobowym Biurem Obsługi Klienta dostępnym pod numerem 58 350 20 20. Działający całą dobę serwis usunie usterki tak szybko, jak to możliwe, a twoje zgłoszenie pozwoli na jeszcze szybszą interwencję!

CO TO JEST BLOKADA O-LOCK?

Blokada o-lock jest to mechanizm zabezpieczający rower w postaci zintegrowanej z ramą klamry „O”. Bez jej zamknięcia nie zakończysz wypożyczenia. Blokada służy także do zabezpieczania roweru w chwili korzystania z funkcji „Postój”. Blokada o-lock zamontowana na tylnym kole, w czasie jazdy pozostaje otwarta.

CZY DOŁADOWANIE KONTA WIĄŻE SIĘ Z DODATKOWYMI OPŁATAMI?

Bez względu na to, jaką formę płatności wybierzesz, Operator Systemu MEVO nie obciąży Cię prowizją.

JAK ZREALIZOWAĆ VOUCHER?

Dostałeś VOUCHER? Zaloguj się przez stronę internetową do Konta Użytkownika. Wejdź po prawej stronie w zakładkę VOUCHERY i wpisz kod z otrzymanego bonu. Kliknij „Wykorzystaj voucher” i ciesz się z otrzymanego bonusu.

KRADZIEŻ ROWERU – CO ROBIĆ?

Wypożyczony przez ciebie rower MEVO został skradziony? O zajściu niezwłocznie poinformuj naszego Konsultanta, kontaktując się z całodobowym Biurem Obsługi Klienta dostępnym całą dobę pod numerem 58 350 20 20.

MIAŁEM WYPADEK NA ROWERZE MIEJSKIM. JAKIE KROKI POWINIENEM PODJĄĆ?

Gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku czy kolizji spisz oświadczenia i/lub wezwij na miejsce zdarzenia Policję. Co więcej, pamiętaj, aby poinformować o zajściu działające całą dobę Biuro Obsługi Klienta dostępne pod numerem 58 350 20 20, w czasie maksymalnie do 24 godzin od momentu zdarzenia.

Projekt "Budowa Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S” nr RPPM.09.01.01-22-0016/17-00. jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 9 Mobilność, Działania 9.1 Transport miejski, Poddziałania 9.1.1 Transport miejski - mechanizm ZIT. Wartość projektu wynosi 36 690 216,20 zł, a dofinansowanie ze środków unijnych - 17.218.259 zł.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe

W tym celu staramy się dopasować dostępne w serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez Nextbike Polska S.A. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Przez dalsze korzystanie z naszego Serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nim zapisanych. Pamiętaj, że zawsze możesz wyłączyć możliwość zapisywania plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki oraz uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach w naszej polityce prywatności.

dowiedz się więcej WYŁĄCZ KOMUNIKAT